Jaguar XJ-S 4.0 Coupé Price Reduction! Very Original Example, Vat

Afstand: ... km.
Postcode (NL)
Gallery Aaldering
Arnhemsestraat 47
6971 AP Brummen
Gelderland (NL)
Tel. 0575-564055
Fax. 0575-564767
Website
Loading...
Print
Specificaties
Prijs  € 23.950,00
Merk  Jaguar
Model  XJ-S
Type  4.0 Coupé Price Reduction! Very Original Example, Vat
Bouwjaar  1995
Km.  173.017 km.
Carrosserie  Coupe
Brandstof  Benzine
Transmissie  Automaat
Kleur  Beige
Deuren  2
Gewicht  1.630 kg.
Motorinhoud  3.980 cc.
Opties
ABS, Airbag(s) voor, Airconditioning, Centrale vergrendeling, Elektrische ramen, Lederen bekleding, Lichtmetalen velgen
 
Opmerkingen
Aanvullende opties en accessoires

ExterieurGetint glas
InterieurElektrische ramen voor en achter
VeiligheidAirbag passagier
Bijzonderheden
Speciale aanbieding € 29.950,- nu € 23.950,- !

PRICE REDUCTION SALE!

The past few years have been incredibly successful, with hundreds of classic and sports cars finding new homes around the world.


As a result of our success, we’ve received a large number of trade-in vehicles. Now, we’re thrilled to offer these cars at special sale prices!



Please note: these reduced prices are only available for a limited time and these cars are listed as “price reduction”.


Don’t miss out on this rare opportunity to drive home your dream car at an unbeatable price!


Browse our selection now and make your dream a reality.

Halverwege 1975 mag de internationale pers voor het eerst kennismaken met de opvolger van de Jaguar E-type, de XJ-S. Critici in die tijd mochten het dan geen waardige opvolger voor de E-type vinden, de zeer gestroomlijnde coupé wist het meer dan twintig jaar vol te houden, voor in 1996 het doek uiteindelijk valt voor de langgerekte twee-plus-twee GT. Lovend over de wegligging was iedereen dan weer wel, zo werden de bochtensnelheden op hoge snelheid de hemel in geprezen.

Door de jaren heen werden er twee keer grote wijzigingen doorgevoerd aan de XJ-S. Bij de eerste update in 1981 waren de optische verschillen nog niet zo groot, bij de tweede in 1991 was de auto klaar voor een nieuw decennium. De naam veranderde van XJ-S in XJS. De auto werd gladder, bumpers groter, ronder en uitgevoerd in carrosseriekleur en de achterlichten werden plat en breed. De 'flying butresses' die zorgden voor de holle, aflopende daklijn bleven maar werden iets minder scherp. Het karakter bleef gelukkig compleet behouden en nu de XJ-S en XJS hard in populariteit stijgen is de derde serie misschien wel de meest geliefde van allemaal.

De prachtige XJS Coupé die u hier ziet is een heel laat exemplaar. Geleverd op 28 februari 1995, een jaar voor het doek viel voor dit prachtige model. Uitgevoerd in een prachtige metallic, champagnekleurige lak die ook nog eens in een uitzonderlijk nette staat verkeert.
De carrosserie in zijn totaliteit bevindt zich in een erg goede staat en aan alles is te zien dat deze, van origine Amerikaanse XJS een zeer comfortabel leven heeft gehad.

De XJS is uitgerust met de geliefde en tevens gezochte viercilinder zescilinder, ruim 240 pk sterk. De automatische versnellingsbak met vier verzetten past als een handschoen bij de krachtige en soepele motor. Het maakt de Jaguar tot een ongelofelijk plezierige en comfortabele Grand Tourer.

Stap het interieur in en ruik hoe een Jaguar van die tijd rook als u hem nieuw ophaalde. De bekleding is nog erg netjes, waarbij de voorstoelen zeer goed zitten. De achterbank heeft amper iemand als gast gehad, zo vermoeden we. Het stijlvolle dashboard met veel houten delen oogt typisch Engels en, belangrijker nog, in een prachtstaat. De XJS maakt een zeer originele en tegelijkertijd gekoesterde indruk. Aan luxe en weelde ook geen gebrek: met elektrische bedienbare stoelen, cruise control en airconditioning. Achter het stuur ademt de Jaguar Engelse welvaart van de jaren '90 uit. Simpelweg prachtig!

Ook de prachtige 4.0 is een waar genot, voor zowel het gehoor als ook het zicht. In deze jaren werd een auto nog niet vanzelfsprekend voorzien van allerlei kunststof afdekkappen en zo is er prachtig zicht op het grote motorblok. Aan kracht geen gebrek, met 241 pk en 382 Nm koppel. Enerzijds een comfortabele GT, anderzijds een auto die met name op lange, glooiende trajecten ontpopt tot ware sportwagen. Wat is de zescilinder een ongelofelijk plezierige en sterke krachtbron! Facturen en documentatie zijn bij de auto.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: okt 1994 - sep 1996
Tellerstand: 107.508 mijlen
Kenteken: N-434-DH

Technische informatie
Vermogen: 177 kW (241 PK)
Aantal cilinders: 6
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 8,1 s
Topsnelheid: 237 km/u

Maten
Wielbasis: 259 cm

Gewichten
Laadvermogen: 425 kg
GVW: 2.055 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 750 kg)

Interieur
Interieurkleur: Beige
Aantal zitplaatsen: 4

Milieu
Emissieklasse: Euro 1

Historie
Aantal eigenaren: 1

Financiële informatie
BTW/marge: BTW verrekenbaar voor ondernemers
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal

Laatst bekeken