Nieuws

345 | 346 | 347 | 348 | 349 | 350 | 351 | 352 | 353 | 354 | 355
Aantal pagina's: 8243

Mini Countryman

Publicatiedatum: 20-01-2010
Na de eerste Mini in de jaren zestig borduurde de toenmalige fabrikant daarop verder met de introductie van de Maxi, die lang niet het succes van zijn kleine broertje zou krijgen. Die Maxi was rond 4 meter lang en dat is deze nieuwe Countryman ook. De marketing van BMW en de kwaliteit van de auto zelf zullen er voor zorgen dat deze auto wel een succes wordt, Meer details worden later bekendgemaakt.

Mazda 5

Publicatiedatum: 20-01-2010
De nieuwe Mazda 5 is duidelijk herkenbaar als een 5, maar hij heeft een dynamischere lijn met aparte flanken. Hij heeft weer de kenmerkende zijschuifdeuren achter en het front is geinspireerd op dat van de nieuwste Mazdas. Hij stond op de autoshow van Detroit en de Europese versie wordt in Geneve gepresenteerd, terwijl hij pas eind van het jaar bij de dealer staat.

Mercedes E-cabrio

Publicatiedatum: 18-01-2010
Volgens Mercedes-Benz is de nieuwe E-Klasse Cabriolet een koopje, althans in hun woorden heeft hij een aantrekkelijke prijsstelling. Dat is inderdaad zo voor de mensen die in de klasse boven 50 mille winkelen, want relatief zijn de prijzen gunstig. Voor een kleine 52 mille staat de E 200 CGI Cabriolet voor de deur en die heeft ook nog eens - dankzij BlueEFFICIENCY - het C-label. Deze E wordt daarnaast geintroduceerd met twee dieselmotoren in de E 220 CDI en E 250 CDI.

BMW 320d EfficientDynamics Edition

Publicatiedatum: 18-01-2010
De BMW 320d EfficientDynamics Edition kost 40 mille en is, zeker voor een auto in deze klasse, uiterst schoon en zuinig met een CO2-emissie van 109 gr/km en daarmee een bijtelling van 20 procent heeft. De motor heeft een vermogen van 163 pk, waarmee een topsnelheid van 225 km/h en een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 8 seconden.

Saab in Brussel

Publicatiedatum: 17-01-2010
De verkoopcijfers zijn in 2009 in Belgie natuurlijk ook niet zoals ze geweest zijn, maar de daling is minder dramatisch dan in de lagere landen. Opmerkelijk is dat de gewone Franse merken groter zijn dan de De Brusselse autoshow, die liefkozend Het Salon wordt genoemd, is een minder groot autofeestje dan anders, maar nog steeds een stuk aangenamer dan onze uitgeklede en schreeuwerigere Aurorai. Het aantal exotische merken was beperkt met de afwezigheid van onder meer Maybach, Bentley en Maserati, maar Saab stond er wel. Het is dan ook een verkoopbeurs en de importeur wil natuurlijk nog wel graag verkopen zolang het kan.

Renault nummer een in Belgie

Publicatiedatum: 17-01-2010
De verkoopcijfers zijn in 2009 in Belgie natuurlijk ook niet zoals ze geweest zijn, maar de daling is minder dramatisch dan in de lagere landen. Opmerkelijk is dat de gewone Franse merken groter zijn dan de Duitse, wat misschien deels te verklaren is uit het feit dat het land deels Franstalig is. Maar aan de andere kant hebben ze in tegenstelling tot de Duitse drie geen fabrieken in Belgie. Renault staat op nummer 1 en Peugeot en Citroen hebben ook een riant aandeel van meer dan 9 procent. Op de 4e tot en met de 6e plaats staan VW respectievelijk Opel en Ford. Direct daarachter de Duitse premiummerken Audi, BMW en Japans nummer een Toyota en Mercedes.

Saab lijkt ten einde

Publicatiedatum: 12-01-2010
Volgens General Motors zijn er voor dochter Saab te weinig serieuze biedingen binnengekomen, althans men is al druk doende met de ontmanteling. Volgens interim-bestuursvoorzitter Whitacre is er geen andere keuze, hoewel een ondergeschikte directeur meldde dat GM Saab intact zou houden voor een nieuwe eigenaar. Wordt vervolgd...

Fiat Bravo

Publicatiedatum: 12-01-2010
De Fiat Bravo ziet er na een paar jaar nog jong genoeg uit, zodat de facelift voor 2010 minimaal is. Aan de voorzijde valt een vernieuwde metaalkleurige grille op en de buitenspiegels en deurgrepen hebben nu de carrosseriekleur. Binnenin zijn in de versies Active en Dynamic strips met koolstofvezellook als optie leverbaar.

Peugeot SR1

Publicatiedatum: 11-01-2010
Peugeot staat op het punt om haar grote sedans te vervangen, waarbij het nog niet zeker of de 407 en 607 beiden worden vervangen door twee modellen, de 408 en 608, of dat er een model 508 komt. Het uiterlijk van de voorzijde zal wellicht geinspireerd zijn op de concept SR1, die een behoorlijke wijziging laat zien met een stoer en breed ogend front. De SR1 is een fraaie cabriolet, die op motorisch gebied laat zien welke richting Peugeot wil gaan met een turbobenzinemotor in combinatie met een elektromotor.

Opel Meriva

Publicatiedatum: 11-01-2010
Tot begin jaren zestig was er nog een aantal autos met deuren die tegen het verkeer openden, maar die werden als te gevaarlijk bestempeld. Die modellen stierven uit of de scharnieren werden simpelweg naar de voorkant verhuisd, zoals bij de Fiats 500 en 600. Rond de eeuwwisseling kwamen ze weer terug en momenteel heeft alleen de Rolls Royce Coupé de verkeerd openslaande voorportieren. Bij de Mini Clubman geldt dat voor de ene achterzijdeur. Opel komt nu de gelederen versterken met de nieuwe Meriva, die daarmee de eerste ruimteauto is.
Index onderwerpen
Mini Countryman
Mazda 5
Mercedes E-cabrio
BMW 320d EfficientDynamics Edition
Saab in Brussel
Renault nummer een in Belgie
Saab lijkt ten einde
Fiat Bravo
Peugeot SR1
Opel Meriva
Bron: AutoDisk